Kiitos vuosi 2022 ja Tervetuloa vuosi 2023

20.01.2023

Huhhuh, olihan vuosi. 

Aina kun luulen, että elämäni tule olemaan tietynlaista, se heittääkin minut täysin uusiin pyörteisiin. 

Viime vuosi alkoi sairaslomalla ja käteni leikkauksella. Käpälä ei parantunut leikkauksesta toivottuun tahtiin ja masennus meinasi vallata mieleni. Toukokuussa aloitin Tunnetaideterapeutiksi opiskelun ja samaan aikaan kuoli pitkäaikaisin kumppanini Rakas sekarotuinen koiruus. Suruni hukutin puutarhatöihin, jonka mahdollisti viimeinkin toipuva käteni. Syksyllä aloitin kahdessa uudessa työssä ja loppuvuosi meni kuin sumussa uutta opiskellessa ja rästihommia tehdessä. Saimme viimeinkin tehtyä olohuoneen lattiaremontin ja sen lomassa tuli harjoiteltua laatoitusta ja saumausta ensimmäistä kertaa luvan kanssa. Ihan ensimmäistä kertaa, kun laatoitin, jouduin tekemään sen salaa silloiselta puolisoltani. Rakensimme silloin taloa ja remontti/rakennushommat olivat "miesten töitä" ja minun osani oli ruokkia heidät. Olen kyllä kahden peruskuntoisen talon remontoinnin jälkeen huomannut, kuinka tärkeä homma on tämä tekijöiden ruokkiminen, koska omalla kohdallani olen joutunut nyt tekemään molemmat. Toisekseen, luonteeni omaista on kääntää ajatukset kiitollisuuden puoleen ja olen kiitollinen siitä, että elämä on mahdollistanut minulle kodin rakentamisen, talojen remontoinnin sekä vielä ruoanteon, koska tiedän ettei kaikilla ole sitä samaa mahdollisuutta. 

Vuosi 2022 vei minulta rakastamani ketoruokavalion. Osalta tämä johtuu uupumuksesta osakseen saamattomuudesta mutta toisaalta olen miettinyt myös ainaista itseni rajoittamista ja kontrollointia. Otaksun, että tämä on osa prosessia, jota käyn nyt läpi Tunnetaideterapeutin opiskelun myötä. Olen kokoajan kahden vaiheilla, alanko uudelleen vai kokeilenko sallivampaa ruokavaliota, joka kuitenkin pitäisi temppelini kunnossa. Ketoruokavaliosta luopumisen myötä on temppelini ollut heikommassa kunnossa ja alkuvuodesta tehty kehonkoostumusmittaus kertoi myös karua tarinaa.

Vuosi 2022 toi minulle myös uuden harrastuksen. Olen aloittanut pitkäaikaisen ystäväni kanssa tekemään erinäisiä puutöitä. Kautemme jäi melko lyhyeksi pakkasten vallatessa verstaan sekä minun kahden työn tuoman kiireen vuoksi. Odotan nyt malttamattomana kevään tuloa, jotta pääsemme jatkamaan "mallistojemme" tekemistä ja mahdollisen myyntiforumin löytymistä.

Tervetuloa vuosi 2023. Olen toivonut sinulta hieman rauhallisempaa meininkiä ja uusille asioille omien paikkojen löytymistä. Yritän pitää levottoman luonteeni kurissa ja pyrkiä saattamaan aloittamani asiat loppuun. Pidän siitä, että voin tehdä asioita fiiliksen mukaan mutta keskeneräisten asioiden keskellä eläminen on melkoisen uuvuttavaa. Toivon myös, että tämän hetkinen talo alkaa olemaan sillä mallilla, että voin jälleen innostua rakastamastani matkustelusta. Pari viime vuotta on remontointi ollut ensisijalla ja matkustelu jäänyt vähiin niin taloudellisista syistä kuin myös vallitsevan maailmantilanteen vuoksi. Nyt Todellakin toivon tähän muutosta.

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita